Pages

Friday, September 17, 2010

Sedih Atau Gumbira??

Assalamu'alaikum.

Alhamdulillah. Segala tuntutan sebagai seorang pelajar hari ini telah aku sempurnakan. Jadi bolehlah aku tenang sedikit. Sebenarnya, untuk berterus terang, aku sedikit kecewa dengan markah assessment untuk BIO121. Out of 50,I only manage to get 43. Worse huh? Lagi satu CHM122 punya markah lab report aku cuma mampu skor 15.78 daripada 20. Ya Allah, bagaimana aku harus menghadapi semua ini. Bukan aku tidak bersyukur. Jauh sekali untuk memarahi takdir. Cuma aku risau jikalau aku tidak mampu mendapat A dalam subjek-subjek tersebut. Ya Allah, permudahkanlah ya Allah.


Minggu depan dah nak exam, aku mesti kuat. Aku tidak boleh lemah semangat. InsyaAllah semua akan ok. Kawan-kawan doakanlah ya. Hari ini memang agak menyedihkan sedikit. Namun aku tahu Allah sentiasa ada jalan yang terbaik buat kita. Aku tidak akan berputus asa. 




Sementara dengan kesedihan ini, aku juga merasakan kegembiraan yang amat sangat. Kenapa? Cuba teka? Haha. Sebenarnya tadi IQWAL HAFIZ, salah satu penyanyi cilik tanah air yang paling aku minat wish birthday aku. Hahahaha. Aku dah minat dia ni sejak darjah 6 lagi. Dia kreatif dan sangat berbakat. Salah satu lagunya yang aku minat adalah 'Secangkir Kasih'. lagu yang dia composed sendiri diusia 12 tahun. Bolehlah dengar. Memang sedap lagu ini. Aku harap kami boleh jadi kawan suatu hari nanti. Melebih-lebihkah aku? Maafkanlah ya Allah andai ini satu dosa. Maka KAU bimbinglah aku Ya Allah






P/s : Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya DIA akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu. -Surah MUHAMMAD ayat 7-


Wallahu ta'ala a'lam.

3 comments:

  1. xpa mun..try harder..sma2 kta smua cba sebaik mungkin..ak pun baru2 ni gagal 1 sub gak..smpai kna suwu wat pmbtulan sbgi kja tmbhn n kna hntr sblum cuti ry hr 2..jd pksa la wat...
    ak doakn kjyaan menanti kta smua d dunia n akhrt..
    amin...

    ReplyDelete
  2. Insyaallah faya...Aaaaamiiin..semoga kjayaan jualah yg kita miliki bersama redhaNYA..huhu =)

    ReplyDelete
  3. ya Allah mun, smpi iqwal hafiz pun msuk entri kau?
    sudah kubilang, iqwal dgn aq skrg. hahahaha

    ReplyDelete